CARA HILANGKAN JERAWAT BY KAK NAB

Hai ladies ;-)


Bab jerawat ni lemah betol kan. ade satu bijik aje kat muka tp riuh sekampung..punyelah tak suka jerawat kan.Kalo "depa" pakat keluaq secara berjemaah lagilah nak pitam rasa..adoii..kejap- kejap nak pegang.Kejap- kejap nak tgk cermin..kan ..kan..

So, ni kak nab share kat hangpa tips paling simple.

1) MINUM AIR MASAK (AIR KOSONG)

Air yang cukup bukan hanya untuk kesihatan sahaja tapi kulit pun akan mendapat nutrisi yang diperlukan. Jika kulit sihat tentu saja tak akan ada jerawat yang bertandang. Siapa tak setuju ?? sila p try minum ayaq now now..hehehe.


2) MASKER MADU

Salah satu masker paling best ialah MADU. Kak Nab suka yang ni. Caranya, basahkan muka. Pastu sapu aje madu kat seluruh muka sampai rata sekata . Biaq dalam 15 minit ka..terlebih 15 minit pon tak per, asal jangan tertido sudah..mau kene gigit semut hihi. 


3) MASKER ASAM JAWA

Yang ni pon best, sejukkkk jer.. bancuh asam jawa yg asli tu pekat2 cam rupa paste.Pastu sapu kat muka tebal cam masker.Biaq asam jawa tu kering. Lebih kurang 15-20 minit ke. Kak Nab ikut suka ja nak biaq lama mana..sebab best :-). 


4) AMBIL SUPPLEMEN YANG BOLEH BANTU HILANGKAN JERAWAT DAN BANTU KESIHATAN DALAMAN.

Dapatkan supplemen yang terbukti lengkap dengan ujian KLINIKAL dan SELAMAT. Jangan pakai redah ambil vitamin sebab nak murah, nak kesan cepat TAPI kesan jangka masa panjang belum tahu jadi apa.Sangat merbahaya!

Supplemen SHAKLEE memang diakui Selamat, Halal dan lengkap dengan Landmark Study. Kak Nab sendiri dah alami perbezaannya.. kulit bertambah licin dengan Shaklee. Best dan puashati. Anda Bila Lagi??

Set Bebas Jerawat Shaklee :
Vita-C Plus
Alfalfa Complex
Vita-E Complex

Jom tengok testimoni pengamal Supplemen Shaklee di bawah dan cuba lihat hasilnya :-)


NAK KULIT LICIN HALUS MULUS DAN SIHAT LUAR DALAM SECARA ALAMI??



HUBUNGI:

Kak Nab
013.3860068
(Sid : 1215924)




Fungsi Alfalfa Complex:

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”. 

Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. 

Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. 

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet alfalfa Shaklee mengandungi 300mg.“Sains pembebasan berterusan secara semulajadi” 

Fungsi Vitamin C:

vitamin c shaklee telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. 

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakterian dan radikal bebas.   Manfaat Utama: Membentuk collagen – Merangsang pembentukan collagen. Collagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 

Oleh itu ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar. Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. 

Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesema. Memerangi kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. 

Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita. Mencantikkan Kulit – Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan. Mengekalkan Kolesterol Sihat – Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


Fungsi Vitamin E:

Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast] Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik. 

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia.Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.KENAPA MEMILIH SUMBER ASLI?Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan. 

Ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.APA FUNGSI DAN MANFAAT VITAMIN E?VITAMIN E bertindak sebagai:~Awet muda~Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS~Mengurangkan parut~Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita~Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat~Merawat masalah keintiman~Merawat masalah seksual lelaki~Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadiVITAMIN E DAN EKSTRAK BIJI ANGGURDan yang istimewa tentang 

Vita-E Complex ini ialah ia diperkaya dengan GRAPE SEED EXTRACT yang menambahkan lagi khasiatnya.
Kebaikan kesihatan grape seed extract
*Menyingkirkan radikal bebas
*Mengurangkan radang (inflammatory)
*Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
*Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
*Mencegah masalah kelenjar prostat
*Melambatkan proses penuaan
*Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
*Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
*Membantu fungsi sistem saraf otak
*Meningkatkan daya pertahanan

MASKER VITAMIN E
Sebelum tidurSapu sebiji vitamin E sebelum tidur..
Caranya, vitamin E tu cucuk dengan jarum dan picit perlahan-lahan sampai keluar minyak vitamin E dan sapu keseluruh muka secara nipis.



Kak Nab

A WAHM of a boy and a girl .Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment